تبلیغات

مراحل نقل وانتقال سهام شرکت

مراحل نقل وانتقال سهام شرکت

نقل وانتقال سهام کمپانی به روش ها و گونه های متفاوتی می‌تواند صورت بپذیرد که یکی آن ها این مسئله بوده که یکی شرکا و یا این که تنی چند از شرکا و یا این که هیئت مدیره دیگر مایل به همیاری با کمپانی نبوده و خواستار انقطاع رابطه و همیاری با کمپانی است و بعداز انقطاع همیاری او سهام وابسته به وی به اشخاص و یا این که اعضای دیگر حاضر در کمپانی انتقال پیدا می نماید . مورد دیگری که پیش میاید این است که یک سهم دار خواستار طلاق از کمپانی بوده و به جای آن شخص دیگری خواستار ورود به کمپانی میباشد که در این صورت سهام شخص پیشین به شخص نو انتقال پیدا می نماید . وضعیت دیگری که در نقل وانتقال سهام کمپانی پیش‌ می‌آید این است که بخواهیم نسبت به منحل شدن کمپانی و یا این که فروش کمپانی و یا این که واگذاری امتیاز آن مبادرت کنیم و دراین‌صورت تمامی سهام کمپانی به شخص و یا این که اشخاص نو انتقال پیدا می نماید .

یک نکته مهمی که بایستی به آن اعتنا کنیم این است که در هنگامی که به تاسیس کمپانی مبادرت می کنیم , می بایست دسته سهام را به صورت ظریف و مکتوب معین کنیم چرا‌که که‌این دسته سهام در طول عمل کمپانی و ادامه حیات کمپانی فراوان حساس بوده و نقش ویژه ای را دارااست . از سایر مواقعی که سهام کمپانی در آن دارای اهمیت ویژه ای است , جذب سرمایه و یا این که سرمایه گذار و همینطور سهامدار در کمپانی می‌باشد .
سهام کنترلی :
مطابق با بند ۷ از ماده رسمی مذکور در بند گذشته , سهام کنترلی دست‌کم سهامی است که دارای آن نیاز دارااست تا به وسیله آن بتواند اکثریت اعضاء هیات مدیره کمپانی را گزینش کند تا از این روش سوق دهی و در دست گرفتن کمپانی را به کسانی که خودش میخواهد بسپارد .

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...